Kraina Empatii

W klasie 5 realizowany był kolejny IV moduł tym razem „EMPATIA”. Na początku realizacji bloku edukacyjnego uczniowie poznali znaczenie słowa empatia, nazywały emocje, próbowały odegrać scenki. Celem i priorytetem naszych zajęć było rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych ludzi. Uczyliśmy się interpretowania sytuacji życiowych z różnego punktu widzenia, a także wczuwania się w stany emocjonalne i sytuacje innych osób. Aby te wszystkie treści były bardziej zrozumiałe oglądaliśmy film „Grufolak”.

https://emocja.org/wp-content/uploads/2022/03/1.-animacja-o-empatii.mp4

Wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na pytania: jak czujemy się, gdy ktoś nas krzywdzi? Jeśli my krzywdzimy kogoś, jak może czuć się ta druga osoba? Dlaczego ważna jest empatia? Uczniowie rysowali swoją odczuwaną emocję przy użyciu karty pracy. Potem wspólnie przeszliśmy do rysowania Emocjacza - miłego, sympatycznego stworka losując karteczkę z elementem który mamy narysować.

Na zakończenie wykonaliśmy Słoik wdzięczności – wrzucając do niego karteczkę za co jesteśmy wdzięczni drugiej osobie.

Doszliśmy do wniosku, że empatia zapobiega konfliktom i poprawia samopoczucie.