Międzynarodowy projekt edukacyjny „Emocja” i innowacja pedagogiczna „EkoEmocje”

W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie z klasy V realizują Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Emocja. Projekt ten wspiera rozwój emocjonalny i społeczny dzieci i młodzieży.

Projekt „Emocja” został wzbogacony przez organizatora w innowację pedagogiczną pt. „EkoEmocje autorstwa Marzeny Dziadkowiec, który realizujemy w formie koła przyrodniczego w klasie IV. Założeniem innowacji jest uwrażliwienie dzieci na drugiego człowieka oraz kształtowanie postaw proekologicznych – poprzez aktywną działalność edukacyjną.

Projekt składa się z pięciu MODUŁÓW:
1. Kraina Kreatywności
2. Kraina Wyobraźni
3. Kraina Mocy Słów
4. Kraina Empatii
5. Kraina Odwagi


CELE OGÓLNE PROJEKTU:

  • Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  • Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
  • Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
  • Integracja zespołu klasowego.
  • Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju
    zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie
    projektu.
  • Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
  • Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych
    kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami
    i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • Kształtowanie postawy empatii wśród dzieci i młodzieży.
  • Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
  • Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
  • Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
  • Eliminowanie zachowań agresywnych.
  • Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.

INNOWACJA UWZGLĘDNIA KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA POLSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2021/2022:

  • Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości
    o zdrowie.
  • Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia
    w dziedzictwo cywilizacyjne Europy.
  • Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów.
  • Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.

CZAS TRWANIA PROJEKTU: od 10 września 2021 roku do 20 czerwca 2022 roku

Koordynator projektu w szkole: Katarzyna Grabowska
Współpraca w projekcie:

- kl. V- Anna Grabowska,

- kl. IV- Dorota Ostrowska