GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO
W ramach współpracy z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Dubience w naszej szkole przyjmuje
Pani pedagog Bożena Ożóg w każdy czwartek miesiąca
Pani psycholog Anna Pawłoś w pierwszy poniedziałek m-ca
Pani logopeda Zofia Medecka w I i III wtorek miesiąca
1) Kierowanie uczniów za zgodą rodziców (prawnych opiekunów) na badania psychologiczno – pedagogiczne, porady wychowawcze, różne formy terapii pedagogicznej dostępne w poradni.
2) Organizację spotkań pracowników poradni z radą pedagogiczną oraz rodzicami (doradztwo psychologiczno – pedagogiczne).
3) Zaproszenia pracowników poradni na spotkania z uczniami (celem np. wdrażania programów profilaktyczno – wychowawczych, przeprowadzania zajęć z zakresu profilaktyki).
1) rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych,
2) określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom uzdolnionym, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb,
3) organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
4) podejmowanie działań profilaktyczno-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły oraz programu profilaktyki szkolnej w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli,
5) wspieranie działań opiekuńczo wychowawczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki szkolnej,
6) działania na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej,
7) współpraca z instytucjami wspierającymi działalność wychowawczą szkoły,
8) badanie i analizowanie przyczyn opuszczania przez uczniów zajęć edukacyjnych,
9) dokonywanie okresowej oceny sytuacji wychowawczej w szkole i przedstawianie jej na posiedzeniu rady pedagogicznej,
10) badanie przyczyn niepowodzeń szkolnych uczniów oraz przedstawianie form i metod przeciwdziałania im,
11) współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną w zakresie organizowania uczniom i rodzicom wsparcia psychologiczno-pedagogicznego,
12) przeprowadzanie doradztwa pedagogicznego dla rodziców w kontekście aktualnych zagadnień w ramach indywidualnych kontaktów i zebrań z rodzicami,
13) organizowanie różnych form terapii zajęciowej uczniom z objawami niedostosowania społecznego,
14) współpraca z rodzicami uczniów z trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi,
15) współpraca z ośrodkami pomocy społecznej oraz innymi instytucjami wspomagającymi w zakresie niesienia pomocy uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji społeczno-ekonomicznej,
16) współpraca z policją oraz innymi instytucjami w zakresie zapobiegania patologii i przestępczości wśród nieletnich,
17) prowadzenie dokumentacji wynikającej z zakresu obowiązków pedagoga szkolnego:
a) roczny plan pracy,
b) dziennik pracy,
c) ewidencję uczniów wymagających szczególnej opieki wychowawczej,
d) inną dokumentację odzwierciedlającą przeprowadzone diagnozy i analizy sytuacji wychowawczej.
20) realizowanie innych zadań wynikających z potrzeb szkoły