Dnia 31 maja 2019 r. uczniowie Gimnazjum i Szkoły Podstawowej w Żmudzi reprezentowali gminę Żmudź w XIV Powiatowym Konkursie Historycznym "Tadeusz Kościuszko - życie i czyny". Celem konkursu było budzenie patriotyzmu wśród młodzieży, pogłębianie wiedzy o Tadeuszu Kościuszce jako bohaterze narodowym, patriocie, Polaku, zainteresowanie historią Polski i regionu. W kategorii wiekowej gimnazja kl. III - I miejsce
Dnia 13.06.2019 r. odbyło się podsumowanie Konkursu Wiedzy o Krajach DACH. Do konkursu przystąpili uczniowie z klasy VII. Test składał się z 40 pytań sprawdzających wiedzę z zakresu geografii, historii, kultury, polityki oraz zwyczajów krajów niemieckojęzycznych. Pierwsze miejsce zajęła Karolina Dworczyńska, drugie Alan Cieślik, zaś na trzecim miejscu uplasowały się ex aequo Weronika Dworczyńska i Amelia Kokot. Zwycięzcom gratulujemy!
Dnia 29.05.2019r. uczniowie kl. IV - VI Szkoły Podstawowej w Żmudzi, wzięli udział w eliminacjach powiatowych Konkursu Wiedzy Prewencyjnej "Jestem Bezpieczny", które odbyły się w Zespole Szkół w Stawie. Młodzież do konkursu przygotowywali pedagog szkolny oraz dzielnicowy gminy Żmudź. Drużyna zajęła IV miejsce. Wszyscy otrzymali gratulacje oraz upominki.
Dnia 15 czerwca 2019r. na Górce Chełmskiej przy Bazylice Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Chełmie rozegrana Szkolna Liga Rowerowa ze św. Janem Pawłem II-druga edycja zawodów rowerowych dzieci i młodzieży szkolnej. Szkołę Podstawową w Żmudzi reprezentowali uczniowie: Amelia Kokot, Paweł Stasiuk, Szymon Stasiuk i Oskar Radziewicz. Reprezentanci naszej szkoły zajęli czołowe miejsca. Paweł Stasiuk uplasował się na dalszych miejscach pokonując trasę
28 maja 2019 roku w Szkole Podstawowej w Żmudzi odbył się Szkolny Konkurs Czytelniczy z języka angielskiego pt. ”Super Reader”. Konkurs był przeznaczony dla dzieci uczących się w klasach I-III. Celem konkursu było m.in: poznawanie i popularyzacja literatury dla dzieci w języku angielskim, kształcenie umiejętności płynnego czytania, wspieranie uczniów zdolnych w rozwijaniu ich umiejętności językowych poprzez czytanie opowiadań w języku angielskim oraz